Dlaczego mała firma powinna prowadzić (szczególnie przemyślane) działania reklamowe?
Powinnam chyba zacząć od odpowiedzi na pytanie – Czy mała firma w ogóle powinna inwestować w reklamę? Dlatego na to pytanie odpowiedź znajdziesz w pierwszej części tekstu. A jeśli temat Cię zainteresuje to czytaj dalej i dowiedz się czym są dla mnie “szczególnie przemyślane działania” i jakie korzyści można dzięki nim osiągnąć.
Dlaczego prawie 30% firm w ciągu pierwszego roku?
Zdarzyło mi się usłyszeć kilka razy od osób rozkręcających swoje biznesy, że oni w reklamę zaczną inwestować, jak już ich firma zacznie lepiej zarabiać. Zawsze wtedy pojawiały się z mojej strony dwa pytania:
- Czy masz wobec tego konkretny plan w jaki sposób Twój biznes ma zacząć więcej zarabiać bez działań reklamowych?
- Czy wiesz w jakim okresie czasu to się stanie?
Zazwyczaj odpowiedzi się nie pojawiały, a w konsekwencji działania marketingowe zostawały odsunięte na bliżej nieokreśloną przyszłość. W wielu przypadkach wpływało to na zablokowanie rozwoju biznesu, a czasami nawet decydowało o jego zamknięciu.
Dlaczego tak się działo? Myślę, że w części przypadków wynikało to z obawy, że marketingiem i reklamą mogą zajmować się tylko specjaliści, a na to trzeba mieć duży budżet. I nie zrozum mnie źle. Efekty jakie osiągną profesjonaliści, są nieporównywalne do tych, które uda się wypracować osobom, które dopiero będą się uczyć marketingu. Ale czy naprawdę lepiej nie robić nic i nie wspomóc w ogóle swojego biznesu od pierwszego dnia jego istnienia? Może warto jednak skorzystać z wiedzy i wsparcia dostępnego w internecie, na wszelkiego rodzaju kursach i szkoleniach? Jeśli nie poczynisz określonych inwestycji, to nie zyskasz.
I często w początkowym okresie działalności firmy, tą inwestycją jest właśnie czas osoby, która ją rozwija, poświęcony na zdobywanie nowych umiejętności.
Dlaczego mała firma powinna prowadzić działania marketingowe od pierwszych dni?
Postaram się rozwiać Twoje wątpliwości jak najszybciej i odpowiedzieć krótko.
Jak myślisz, dlaczego reklamują się największe marki? Z trzech głównych powodów, które tworzą prosty wzór na zwiększenie sprzedaży:
- Chcą dotrzeć ze swoim produktem do jak największej ilości nowych klientów – czyli budują skalę
- Chcą jak najczęściej przypominać o sobie klientom, których już kupili ich produkt – czyli budują lojalność
- Chcą informować o atutach wyróżniających ich spośród konkurencji – czyli budują wizerunek
Czy Twoje cele są inne niż tych największych firm? Czy Ty nie dążysz do stałego wzrostu sprzedaży? Wiem, że dla większości osób prowadzących swój biznes właśnie to jest najważniejsze. A skoro największe marki, mające już olbrzymią rozpoznawalność i grono lojalnych klientów inwestują swoje środki na działania marketingowe, to Twój mały biznes, żeby się przebić również powinien wziąć pod uwagę takie działania, oczywiście na miarę własnych możliwości.
O co chodzi z tymi przemyślanymi działaniami?
Dla małych biznesów każda złotówka jest ważna. Dlatego też, jeśli przekonałam Cię do tego, że powinieneś zacząć działać, to postaraj się to jak najlepiej zaplanować. Możesz zacząć od przeczytania tekstu: Na jakie pytania odpowie Ci strategia
Myślę, że jest to dobry start do rozpoczęcia działań marketingowych dla Twojej firmy.