Jakie pytania zadawać klientom w wywiadach badających grupę docelową?

Każda z Was może przeprowadzić wywiady z przedstawicielami grupy docelowej, trzeba się tylko do tego odpowiednio przygotować. O szczegółach opowiadam w jednym z odcinków podcastu, przedstawiam w nim też przykładowe pytania, jakie ja zadawałam w wywiadach swoim klientkom. Jeśli chciałabyś przeprowadzić takie rozmowy z przedstawicielkami swojej grupy docelowej, to myślę, że ten mój scenariusz rozmowy może Ci pomóc.

Żeby mieć pewność, że rozmowa będzie wartościowa i otrzymasz informacje, które będą dla Ciebie wartościowe w dalszych działaniach marketingowych, to kluczowe jest, żebyś stworzyła sobie pewien konspekt rozmowy. Ja proponuję, żeby podzielić ją na 3 części. O tym jak przygotować się do rozmowy, jak wybrać osoby, z którymi przeprowadzisz wywiady i jak informacje wykorzystać to w swoich działaniach marketingowych, opowiadam w nowym odcinku podcastu.

A jeśli już wysłuchałaś tego odcinka i chcesz przeprowadzić swoje wywiady, to podrzucam Ci moje pytania, które mogą Ci pomóc w przygotowaniu własnych wywiadów.

Część pierwsza – ta w której chciałam dowiedzieć się jak najwięcej na temat swoich klientek:

  1. Jak długo prowadzisz swój biznes na jakim on jest etapie? 
  2. Czym zajmuje się Twoja marka?
  3. Jakie są Twoje największe problemy związane z prowadzeniem działań marketingowych dla Twojej firmy?
  4. Gdzie szukasz pomocy, chcąc rozwiązać te problemy?
  5. Czy korzystasz z pomocy płatnych czy raczej z bezpłatnych materiałów?
  6. Jaka forma materiałów na temat działań marketingowych jest dla Ciebie najbardziej przystępna? Np. podcasty, blogi, ebooki, livy, posty w social media. 

Jeśli robiłam wywiad z osobą, która nie skorzystała z mojej oferty dopytywałam:
Czy chciałabyś stworzyć strategię marketingową dla swojej marki?
Z jakimi problemami związanymi z marketingiem chciałabyś w najbliższym czasie popracować. 

Część druga – ta w której chciałam dowiedzieć się jak najwięcej o doświadczeniach klientek z moją marką.

  1. Czy pamiętasz w jaki sposób do mnie trafiłaś? 
  2. W jakich miejscach masz ze mną kontakt? Instagram, Facebook, Podcast, Newsletter, Blog. 
  3. Który z tych kanałów najbardziej Ci odpowiada? 
  4. Czy pamiętasz jakieś treści, które szczególnie zapadły Ci w pamięć? Coś co szczególnie Cię zaciekawiło? 
  5. Czy jest coś, co według Ciebie wyróżnia moja komunikację spośród konkurencji, dlaczego warto być w kontakcie z moją marką? 
  6. Czy dłuższe treści merytoryczne np. posty z karuzelami na instagramie są dla Ciebie interesujące czy je pomijasz?

Część trzecia – ta w której chciała dowiedzieć się o doświadczeniach klientek z moim produktem.

  1. Jak długo zastanawiałaś się nad rozpoczęciem ze mną współpracy?
  2. Czy zastanawiałaś się nad jakąś konkurencyjną ofertą?
  3. Dlaczego się wahałaś? Co wreszcie skłoniło Cię do podjęcia decyzji?
  4. Założyłaś, że które z Twoich problemów rozwiążemy? Czy to się udało? 
  5. Czy byłaś zadowolona ze współpracy ze mną? Jakbyś mogła coś zmienić, to co by to było?
  6. Z jakimi emocjami, myślami kończyłaś spotkania ze mną? Jak to wpływało na Twoją pracę? 
  7. Czy poleciłabyś współpracę ze mną komuś znajomemu?

Jeśli rozmawiałam z klientką, która jeszcze nie skorzystała z mojej oferty, to pytałam:

  1. Czy w ogóle bierzesz pod uwagę współpracę ze mną, czy na tym etapie treści, które publikuję bezpłatnie są dla Ciebie wystarczające?
  2. Czy bierzesz w ogóle pod uwagę stworzenie strategii marketingowej, a jeśli tak, co to mogłoby Cię przekonać do pracy ze mną, skorzystania z mojej oferty? 
  3. Czy moja oferta jest dla Ciebie zrozumiała? Czy cena na tym etapie Twojej działalności jest ok? A jeśli nie, to jaką kwotę byłabyś skłonna zainwestować? 


No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website